Uw verzoek is verstuurd, even geduld a.u.b.

Klantervaring in beeld

Familie Temmink: ‘‘Even schrikken, maar het probleem werd binnen een week prima opgelost.’’
 

In ons 45-jarige vakantieleven moest het er vorig jaar dan toch van komen: een beroep op de hulpdienst van onze camperverzekering.

In het voorjaar 2013, op de eerste vakantiedag op Corsica is het raak. Op een slecht weggedeelte begeeft een van de luchtbalgen van het veringsysteem het. Even schrikken, maar we kunnen met extra voorzichtigheid wel verder rijden. Als we de serviceboekjes erop na slaan, blijkt er op Corsica helaas geen erkende Fiat (camper)service voorhanden. Omdat we in ons vakantieplan door willen naar Sardinië (waar meerdere adressen met camperservice zijn) besluiten we een garagebezoek nog even uit te stellen. Wanneer we richting Sardinië vertrekken nemen we contact op met de Aveco Hulpdienst en bij een Fiat garage in Olbia op Sardinië wordt een afspraak geregeld.

De communicatie met bedrijfsleider Marcello verloopt moeizaam en we schakelen daarom opnieuw de Aveco Hulpdienst in en krijgen te maken met Marja. Ze legt uit dat men ons in deze garage niet kan helpen omdat onze luchtvering niet van Fiat is, maar van AL-KO. Intussen weet onze dealer in Hattem te melden dat we voor dergelijke problemen waarschijnlijk meer kans van slagen hebben bij een vrachtwagengarage. Marja overlegt met Marcello en zoekt contact. Per ommegaande horen we dat we bij de gebroeders Usai van harte welkom zijn en dat men er daar alles aan wil doen om ons te helpen. Als we arriveren krijgen we een bijzonder hartelijke ontvangst. Er wordt geconstateerd dat de balg linksachter gescheurd is en niets meer doet. De beste oplossing lijkt om beide achterste balgen te vervangen door originele AL-KO onderdelen. Het bestellen en leveren vergt 2 à 3 dagen. Een en ander wordt afgestemd via Marja. Wij kunnen nu op zoek naar een geschikte camping in de buurt. Die dagen worden we door Aveco-collega’s van Marja keurig op de hoogte gehouden omtrent de stand van zaken. Alles verloopt volgens plan; op het afgesproken tijdstip zijn we bij de garage en worden we gelijk geholpen. Anderhalf uur later rijden we weer als vanouds met onze camper terug naar de camping, waar we onze laatste bevindingen terug koppelen aan Marja van de Aveco Alarm Centrale. Daarmee kan dit dossier voor hun worden gesloten. Zo is ons probleem binnen een week prima opgelost en hebben we nog een paar fijne weken op Sardinië en het vasteland van Italië gehad.

 

Aveco Verzekeringen Alle rechten voorbehouden | Privacy | Disclaimer | Cookies